Fotboll (LIU)

Alléskolan i Hallsberg erbjuder en lokal fotbollsprofil LIU).

Målsättningen med lokal idrottsutbildning är att fotbollsungdomar ska kunna kombinera gymnasiestudier med fotbollsutbildning.

Här får du möjlighet att utveckla dina färdigheter och kunskaper i fotboll både individuellt och som lagspelare.

Utbildningen kan kombineras med följande nationella gymnasieprogram:
Bygg och anläggning*, Barn- och fritid, El- och energi,**, Ekonomi, Försäljning och service, Natur, Teknik

* Endast inriktningar mot husbyggnad (trä, betong, mureri) eller måleri
** Ej inriktning eldistribution

Kurser

Våra lokala idrottsinriktningar ryms inom det individuella valet där du som elev på LIU fotboll läser följande kurser:

Åk 1 – Tävlingsidrott (nivå 1)
Åk 2 – Tävlingsidrott (nivå 2)

Träningar och tider

På LIU fotboll tränar vi två pass i veckan som ligger på schemat onsdag morgon och fredag morgon.

Träningsanläggningar

På Alléskolan har vi samtliga träningsanläggningar på skolans område, däribland en fullstor konstgräsplan och flera gräsplaner. Utöver det har vi en stor idrottshall samt två träningslokaler anpassade för fysträning. Dessutom har skolan tillgång till det stora välutrustade gym som finns i Alléhallen. Här finns också en simhall.

Elevboenden och mat

I dagsläget erbjuder vi bara elevboende för våra elever på RIG och NIU. Elever på våra lokala idrottsprofiler (LIU) får, om de är boende i Örebro Län, ett gymnasiekort från Länstrafiken som de reser på till och från skolan varje dag.

Dina tränare

Hos oss får du en utbildad och och rutinerade tränare som också är utbildad lärare.

Sverker Lindström

Fotbollstränare, Lärare i Idrott och hälsa

Telefonnummer saknas

Kontakta med mejl